1.
Структуру особистості розглядають по-різному. Одні вважають, що в ній
доцільно розглядати лише психологічні компоненти, інші виокремлюють у ній ще й
біологічні аспекти, які не можна ігнорувати в процесі виховання особистості.
У структурі особистості розрізняють типове та індивідуальне. Типове є тим
найзагальнішим, що властиве кожні людині і характеризує особистість взагалі: її
свідомість, активність, розумові та емоційно – вольові прояви тощо, тобто те,
чим людина схожа на інших людей.
Індивідуальне – це те, що характеризує окрему людину: її фізичні та
психологічні особливості, спрямованість, здібності, риси характеру тощо, тобто
те, чим людина відрізняється від іншої.
К. Платонову структурі особистості виділив 4 підструктури:
1. спрямованість особистості: моральні якості, установки, стосунки з
іншими. Визначається суспільним буттям людини.
2. підструктура досвіду: знання, вміння, навички, звички. Набувається
досвід у процесі навчання й виховання. Провідним у набутті соціального досвіду
є соціальний чинник.
3. підструктура форм відображення. Охоплює індивідуальні особливості
психічних процесів, що формуються протягом соціального життя і специфічно
виявляються в пізнавальній та емоційно – вольовій дійсності людини.
4. підструктура біологічно зумовлені психічні функції особистості. Об'єднує
типологічні властивості особистості, статеві й вікові особливості та їх
патологічні зміни, що великою мірою залежать від фізіологічних і морфологічних
особливостей мозку.
Немає коментарів:
Дописати коментар